Logo des German Brand Award ’23 Winner auf transparentem Hintergrund
Logo des Creative Communication Award ’23 mit großer C²A-Schriftmarke auf transparentem Hintergrund.
Logo des Red Dot Winner 2022 für Brand Design auf transparentem Hintergrund

Branding
Design

Brand development exciting and in a new design. Preferably with guidelines for employees and templates for internal use – why not? Create brands with us that do not yet exist!

Close-up of the back of a woman's head with long hair in a gradient from blue to rainbow - created as part of the Hair Haus photo shoot.

What makes a brand a “Love Brand”? It is the love that they put into their brand story and design – and that is exactly what your customers feel. Whether Rebranding or a new brand launch: We analyze your target group, recommend relevant touchpoints and design assets and templates that you can use flexibly. This results in messages and designs that inspire your target group and fit perfectly into your marketing strategy.

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Drei Mitglieder des R211-Teams posieren mit einer Red Dot Award Urkunde für Communication Design 2015 vor einer weißen Fotowand
Logo des Creative Communication Award ’23 mit großer C²A-Schriftmarke auf transparentem Hintergrund.Logo des German Brand Award ’23 Winner auf transparentem HintergrundLogo des Red Dot Winner 2022 für Brand Design auf transparentem HintergrundR211 ist A´ Design Award Winner 2023, Iron
Hülsta
Brand Relaunch
Tablet-Aufnahme mit Ansicht des Hülsta Bad-Katalgos

New Look Meets Quality and Tradition

PathGo to project
Carponi
Branding Web Social Media
Aufnahme von Carponi-Schuhen zusammen mit der gebrandeten Verpackung – als Beispiel für eine durchgängige Markenpräsenz am Produkt.

Premium Baby Shoes with a New Brand Identity

Pathto the project
PCS Sole
Branding
Aufnahme des Verpackungsdesigns der PCS Sole-Schuhsohlen zur Veranschaulichung des neuen Rebrandings. Gestaltung und Umsetzung durch R211-Agentur.

Chinese Technology Meets Düsseldorf Branding Agency

PathGo to project
Hans Böckler Foundation
Campaign
Corporate Design-Elemente der T.I.B.B. der Stipendienkampagne Talente in der beruflichen Bildung der Hans-Böckler-Stiftung

A boost for young people – R211 develops recruiting campaign

PathGo to project
Herford Education Campus
Brand Architecture
Aufnahme der räumlichen Markenanwendung für den SEH BildungsCampus Herford: Logo im Anschnitt auf Glastüren, im Hintergrund Blick in die Lounge.

How a guidance system becomes a brand for Start-Ups

Pathto the project
Deutsche Bahn
Brand Architecture
Piktogrammreihe, Entwurf eines modernen Piktogrammsystems für die Deutsche Bahn mit Icons zu Zug, Bus, Fahrrad, Barrierefreiheit und Orientierung – entwickelt von R211 für eine zeitgemäße Wegeleitung.

Pictograms in a time of transition

PathGo to project
Volkshochschule
Campaign
Aufnahme eines Kampagnenplakats der vhs Düsseldorf mit dem Slogan ‚vhs – Genau mein Ding!‘ im urbanen Raum, platziert an einer Bushaltestelle.

Volkshochschule Düsseldorf breaks new ground with R211

PathGo to project
PEAXACT
Website Branding
Tablet mit geöffneter Peaxact-Website auf schwarzem Untergrund, im Vordergrund ein Stylus, zentrale Bildfläche zeigt einen Laborarbeiter mit Schutzbrille und Spektrallinien sowie ein 3D-Diagramm zur Datenanalyse im neuen Rebranding, Corporate Design

R211 awakens “hidden champion” of spectroscopy

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Concept &
Content

From the communication concept to the campaign, or from the treatment to YouTube video – we develop strategies, concepts, and advertising measures for your brand communication.

Concept & Content

Contact us, we are already curious about your project!

Experience Corporate
Identity
in the Space

Designing brand spaces means making identity tangible. The opportunity lies in developing brands holistically – 360° – and using design elements in such a way that they create a functional experience beyond pure form.

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Corporate
Design –
more than
a logo

Create cross-channel added value for your brand with a flexible Corporate Design. Because well-developed brands are visible even without trademarks.

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Full
Thinking
Agency

Thinking strategically ahead instead of just implementing. Communication gains its strength not from individual trades, but from their connection. Anyone who only thinks in terms of implementation risks breaks at the interfaces – especially when several specialized agencies are involved.

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Social
MEdia

Companies today face the challenge of thinking strategically about communication – between short-term performance, sustainable brand building and effective storytelling.

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abus kransysteme
amtico flooring
Athletic Archery
DHL Group
Huelsta
Deutsche Bahn
Stiftung schloss dyck
Deutscher Volkshochschulverband
Zwilling J A Henckels
Staedtische kliniken moenchengladbach
Igepa group
Hairhaus
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